تغذیه قبل و پس از ورزش

ورزشکارِ کربوهیدراتی باشید.

آیا تا به حال با شکم خالی در باشگاه ورزش کرده‌اید؟ تغذیه شما، قبل و بعد از تمرینات ورزشی‌ می‌تواند کارایی شما را کاهش یا افزایش دهد. خواه طرفدار پیاده‌روی صبح زود باشید یا کلاس پیلاتس، آنچه مهم است تامین مواد غذایی مورد نیاز بدنتان می‌باشد. اطمینان پیدا کنید که سوخت مورد نیاز بدنتان را برای یک ورزش طولانی و سنگین تأمین کرده‌اید.

فقط کامنت های    

محسن 68    

یک ساعت بعد از تمرین:

جانی تازه بگیرید! بهتر این است که یک ساعت بعد از اتمام تمرینتان به منظور بازسازی عضلات چیزی بخورید. بیشترین میزان شکل‌گیری گلیکوژن عضلات در اولین ساعت پس از ورزش رخ می‌دهد. متابولیسم بدن نیز بعد از ورزش در بهترین حالت خود به سر می‌برد، بنابراین بیش از این شکم را برای خوردن منتظر نگذارید. وعده‌هایی که میل می‌کنید باید حاوی پروتئین و کربوهیدرات‌هایی که در بالا ذکر شد باشد. در صورتی که زمان کافی برای خوردن ندارید، یک لیوان شیر کم چرب که مملو از پروتئین، کربوهیدرات کافی و الکترولیت‌هایی مانند سدیم و کلسیم است، بهترین گزینه خواهد بود.
به یاد داشته باشید، پس از ورزش برای جایگزینی مایعات از دست رفته با نوشیدن آب از کم آبی بدنتان جلوگیری کنید. درصورتی که بیش از ۹٠ دقیقه ورزش نمودید در فواصل ۱۵ تا ۲٠ دقیقه، نصف فنجان آب بنوشید. این امر مانع از خستگی مفرط در حین ورزش خواهد بود.
mohsen 68 mohsen 68 ٢۴ فروردين ٩۶

محسن 68 ٢١ فروردين ٩۶

محسن 68    

محسن 68    

قبل و بعد از ورزش چیزی بخورید.

زمان‌بندی همه چیز است! اول از همه، احتمالا می‌دانید که بهتر است برای جلوگیری از گرفتگی، تهوع و ناراحتی معده، از ورزش کردن با شکم پر اجتناب کنید. همچنین، مدت و شدت تمرینتان اغلب میزان آنچه که باید بخوردید و بنوشید را تعیین خواهد کرد. ۱٠ مایل دویدن انرژی بیشتری را تقاضا خواهد کرد تا یک دوچرخه سواری معمولی در اطراف محله‌تان.

اعضاي برتر جوجوک

**بهار**
گیلان

هادی 99
هرمزگان

نازپری
آذربایجان شرقی

pooneh
کرمان

فرهاد24
تهران

رامین محمدی
کرمان

*طناز*
تهران

*Mahsima*
فارس

tiya m
لرستان

sahar6731
مرکزی

pardis13
خوزستان

Mobi 93
مازندران

zahra sadat
کرمان

کامران92
البرز

تارخ212
فارس

فاطمه$
اصفهان

ساقی051
خراسان رضوی

RaYaN
تهران

admin
کرمان

ایلکاراد15
فارس

بیخیال
خراسان رضوی

آرمان28
تهران

arman
تهران

ایلکاراد82
فارس

آسنات
تهران

_reza_
تهران

سعادتv
تهران

ایناززززی
آذربایجان شرقی

اعضاي برتر

محسن 68    

از قند دوری کنید

بهتر است که از مصرف قندهای تصفیه شده که میزان انسولین خون را افزایش داده و موجب افزایش سریع و افت قند خون می‌شود، خودداری کنید؛ از جمله این قندها می‌توان به نوشیدنی‌های شیرین، شکلات‌ها، غلات، ماست‌های شیرین، آبنبات رنگی و نوشیدنی‌های انرژی‌زا اشاره کرد.

محسن 68    

از چربی چشم پوشی کنید

اگرچه چربی برای بدنمان انرژی فراهم می‌کند، اما بسیار دیر هضم است و مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا به انرژی قابل استفاده بدل شود. اکسیژن زیادی لازم است تا چربی بسوزد، پس در خوردن بستنی زیاده روی نکنید!
از مصرف چربی‌ها پرهیز کنید: قبل از پوشیدن کتانی‌ها و آماده شدن برای ورزش مطمئن شوید که غذاهای چرب و سرخ شده نخورده باشید زیرا این نوع غذاها انرژیتان را تحلیل می‌برد.

 

  درخواست حذف صفحه تغذیه قبل و پس از ورزش
درجوجوک،می توانیدخودپلیس سایت باشید
لطفانظرات وپیشنهادات خودرابه نشانی ایمیل سایت یعنی:info@jojok.irارسال کنید یاشماره ی همراه:09373034588
لطفاازبکاربردن مطالب غیراخلاقی وخلاف مقررات سایت خودداری نمایید درصورت ناهنجاربودن این صفحه آن رابه مدیران سایت یابه روش های بالااطلاع دهید

بعضی از درختان مثل درخت اقاقیا خار دارند ، بنابراین جانوران گیاه خوار از این درختان دور می شوند ، اما این درخت ها همیشه از گزند حیوانات در امان نیستند . برای مثال ، بزها ، زرافه ا و شتر های دوکوهانه که دهان و لبهای بسیار مقاومی دارند و زبانشان بسیار بلند است ، زبان خود را به دور خارها می پیچند وگیاه را به راحت می بلعند .

ضرب المثل

مار در آستین پروراندن ( شخص بد ذات و نا سپاسی را کمک و یاری نمودن )

مسابقه
برای شرکت در مسابقه، شماره شما باید در سیستم ثبت شود

سوال شماره 36725 تأیید کننده: _amin_
اولین مدال اور ایران در بازیهای المپیک؟ *زانا& yasser*
(1) جعفرسلماسی
(2) امامعلی حبیبی
(3) عباس جدیدی
(4) رسول خادم
پاسخ صحیح را به صورت
شماره سوال:پاسخ صحیح
به شماره 3000 25815 25815 پیامک کنید.
مثال: از چپ به راست بخوانید 36725:2
هر روز یک نفر از کسانی که پاسخ صحیح داده باشند به قید قرعه، عضو ویژه جوجوک خواهند شد.
در صورت ویژه بودن امتیاز آن به شما اضافه خواهد شد.

تازه وارد
برنده مسابقه پیامکی
برنده کارت شارژ
عضو منتحب امروز:

برای اطلاع از سایر مسابقات و جوایز سایت اینجا را کلیک کنید

صفحات مرتبط
تازه ها
لینک های مرتبط (وب نورد)